mintleef

The Troubles - U2

节奏真赞

小豆之家:

Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Little by little they robbed and stole
他们逐步强取豪夺
Till someone else was in control
直到第三方占据上风
You think it’s easier
你以为
To put your finger on the trouble
你来解决麻烦就相对容易

When the trouble is you
殊不知你就是麻烦所在
And you think it’s easier
你以为
To know your own tricks
你有自知之明就相对容易
Well, it’s the hardest thing you’ll ever do
告诉你,那是你一辈子遇到的最难办的事
I have a will for survival
我决意要挺下去
So you can hurt me
这样你就可以伤害我
And then hurt me some more
更多地伤害我
I can live with denial
我可以接受被人拒之门外的人生
But you’re not my troubles anymore
只不过你再也不是我心中的烦恼
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Little by little they robbed and stole
他们逐步强取豪夺
Till someone else was in control
直到第三方占据上风
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Little by little they robbed and stole
他们逐步强取豪夺
Till someone else was in control
直到第三方占据上风
You think it’s easier
你以为
To give up on the trouble
对麻烦不抱任何希望就相对容易
If the trouble is destroying you
如果麻烦会损害到你
You think it’s easier
你以为那样就相对容易
But before you throw me a rope
不过在你给我希望之前
It was the one thing I could hold on to
我唯一能把握的也只有希望
I have a will for survival
我决意要挺下去
So you can hurt me
这样你就可以伤害我
And then hurt me some more
更多地伤害我
I can live with denial
我可以接受被人拒之门外的人生
But you’re not my troubles anymore
只不过你再也不是我心中的烦恼
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Little by little they robbed and stole
他们逐步强取豪夺
Till someone else was in control
直到第三方占据上风
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Little by little they robbed and stole
他们逐步强取豪夺
Till someone else was in control
直到第三方占据上风
Got knows it’s not easy
上帝知道体会他人的痛楚
Taking on the shape of someone else’s pain
着实不易
Got now you can see me
上帝,现在你看得见我了
I’m naked and I’m not afraid
我赤身裸体,无所畏惧
My body’s sacred and I’m not ashamed
我有圣洁的躯体,无需羞耻
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Little by little they robbed and stole
他们逐步强取豪夺
Till someone else was in control
直到第三方占据上风
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Somebody stepped inside your soul
有人闯入你的灵魂
Little by little they robbed and stole
他们逐步强取豪夺
Till someone else was in control
直到第三方占据上风

小豆之家敬上!

   
评论
热度(30)
听听歌,看看花,喝喝茶
© mintleef | Powered by LOFTER